sobota, 14 grudnia 2013

Duac żel - lek na trądzik - moje leczenie

Tak jak wspominałam przy poprzednim wpisie dermatolog przepisała mi Duac (jest na recepte) na leczenie objawowe wyprysków ropnych.
Duac to nie jest krem ani maścią. Ma postać silnie skondensowanego żelu.
Co mi na jego temat powiedziała:
- miałam go używać na oczyszczoną i osuszoną twarz
- abolutnie minimalną ilość!
- przy zbyt dużej ilości skutek będzie odwrotny ponieważ to lek silnie wysuszający
- jest to żel, który bardzo trudno rozprowadza się na twarzy
- musi być przechowywany w lodówce
- miałam go stosować conajmniej przez 2 miesiące
- może powodować liczne skutki uboczne w postaci wysypki, zaczerwienienia itp.
- miałam go stosować codziennie na noc

Ponadto dermatolog powiedziała, że Duac to najlepszy dostępny lek na trądzik i na 100% mi pomoże. Ale mimo to muszę dociec przyczyny takich wyprysków u ginekologa, bo ich nagłe pojawienie się jest najczęściej skutkiem problemów hormonalnych.
Stosowałam lek zgodnie z zaleceniami. Trzymałam się ich wręcz dogmatycznie.Niestety u mnie wystąpiły efekty uboczne. Skóra była zaczerwieniona, piekła, swędziała i była strasznie sucha. Mimo tego, że stosowałam naprawdę minimalną ilość tego żelu. Tak małą, że na początku obawiałam się czy przy takiej dawce w ogóle zadziała. Ale już następnego dnia okazało, że Duac to bardzo silny lek i taka ilość jest wystarczająca.

Ogromne ropne wypryski zniknęły. Od tamtej pory nie miałam ani jednego. Nadal wyskakiwały mi malutkie wypryski ale cera była bez porównania lepsza, choć dość wysuszona.

Przy stosowaniu duac nie musiałam peelingować swojej cery. Korzystałam tylko z trzech produktów.
Stosowałam go tak mało (codziennie przez 2 miesiące), że mam jeszcze 98% opakowania. Serio. 

Obecnie nie stosuje już duacu. Moja cera jest lepsza ale na twarzy wciąż pojawiają się drobne wypryski. Największy problem mam z tzw "kaszką" na czole, której nigdy wcześniej nie miałam. Nadal szukam przyczyn. W styczniu kolejny raz wybieram się do dermatolog.

Czy polecam Duac - tak, ale tylko jako leczenie tymczasowe i objawowe. Nie jest to lek, który jest w stanie całowicie wyleczyć trądzik bo nie leczy go przyczynowo.
A o przyczynę trądzik trudno niestety. Ja w dalszym ciągu nie wiem co jest przyczyną mojego.

Czy Wy również stosowałyście Duac? Jeśli tak to napiszcie czy Wam pomógł i jakie kosmetyki stosowałyście w tym czasie.


link do ulotki: Duac

1 komentarz:

  1. po jakim czasie mniej więcej twoja twarz przestała piec i nie była już czerwona? ja właśnie rozpoczęłam kurację tym lekiem i jak na razie jest strasznie :(. Stosowałaś go codziennie czy robiłaś przerwy?

    OdpowiedzUsuń